Home / בלוג / נגמר תור הזהב בפייסבוק

נגמר תור הזהב בפייסבוק

“הקמפיין לא עובד תעזור לי”, אם היה לי שקל על כל פעם שהייתי מקבל כזאת הודעה או רואה כזאת בקבוצות הרלוונטיות, לא הייתי מיליונר אבל לפחות הייתה לי אחלה מנת בורגר עם כל התוספות.

בעצם מאז הבחירות האחרונות נוצר פה מהפך בעולם הפרסום. לראשונה בישראל תקציבי הפרסום הדיגיטלי עברו את תקציבי הפרסום בטלוויזיה. רגע לפני שנבין למה זה קרה, אני רוצה שתבינו את המשמעות של הדבר.

מנהלי הקמפיין ברחבי הארץ של התקציבים החליטו פה אחד שרוב תקציבי הפרסום שלהם הולך לדיגיטלי, אם פעם היו לקוח גדול היה מפרסם בחודש בין ארבע לחפש ספרות תקציב, היום התקציבים עברו לשש ספרות.

AIDA

Attention Interest Desire Action

אז יבואו שיגידו, היי אבל הקהל יעד שלהם הוא לא שלי. נכון אתם צודקים אבל כנראה שעדין לא הבנתם איך מערכת המכרז של גוגל ופייסבוק עובדות. אז אני אפרט מעבר למלחמה על המחיר על קהל היעד ושאר המרכיבים, אנשים שוכחים שישנה כמות מוגבלת של מקומות פרסום, זה שהכל דיגיטלי לא אומר שעכשיו אין גבולות, בדומה לשיטת הספוטים בטלוויזיה, גם פייסבוק מתמחרים את הספוטים לפי היצע וביקוש. אז בימי בחירות בנוסף לעליה בתקציבי הפרסום בדיגיטל. אם מחר יבואן רכב יחליט להפסיק בפרסום הישן של שלטי חוצות וטלוויזיה ויחליט ללכת שבע ספרות בתקציב דיגיטל חודשי. אתם מבינים שהמחירים יעלו בכל הסקטורים כמו שעלו עכשיו.

עכשיו נעבור לתחום של הפרסום, עסקים קטנים ובינוניים כבר לא יכולים לעבוד עם קראייטיב גנרי פשוט עם טקסט ולצפות שהקמפיין שלהם יביא את אותם תוצאות מדהימות, בתחרות כזאת אי אפשר. צריך להשקיע בתוכן ובערך ברמה גבוהה אחרת הכסף יבלע. אתם תראו חשיפה אבל בלי כמעט הוצאות. עסק קטן או בינוני חייב לראות את עצמו כמו מותג ולהתנהג כמותג אחרת הוא לא ישרוד, והרבה אכן לא שורדים ויעידו על כך רשות המיסים שמפרסמת כל שנה את אחוז העסקים הקטנים שנסגרים. גם גדולים נסגרים כמו רשת TNT diesel Honigman ויש עוד בדרך. עסקים גדולים שלא הבינו את השינוי בעולם הפרסום ונשארו עם מגזינים ביד בזמן שדיגיטלית הם נמחקו בכלל.

אם לא מדברים עליך ברשת אתה לא קיים, ההימור שלי ואני אומר בתקווה שאני טועה ואני מקווה שאני טועה כי לא בא לי עוד חברה גדולה שתקרוס. אחרי שראיתי את הפעילות הדיגיטלית שלהם, בפרסום ובאתר שלהם ביחס למתחרים. אני מהמר שחברת האופנה ‘קסטרו’ בדרך להערת אזהרה. שכרגע היו הרבה שינוים אם זה עזיבה של ראובני פרידן אחרי עשרים שנה אבל מעבר לצד השני בכביש במקום מהלך יותר אמיץ.

[למביני העניין מציע לבדוק בטאג מנג’ר את האתר שלהם, אתם תהיו בשוק]

מיתוג ועבודת קראייטיב אם פעם הייתם יכולים לזרוק כסף על משהו ואנשים היו קונים את זה. היום כבר לא משנה כמה כסף תזרקו אם אין תוכן רציני שום עסק קטן או גדול בטווח הארוך לא ישרוד.

Comments

comments

About Admin