Home / בלוג / אינסטגרם נאבקת למלא את אולם הקולנוע שלה

אינסטגרם נאבקת למלא את אולם הקולנוע שלה

אז לפי חודשיים בערך, וואו איך הזמן טס.

אינסטגרם השיקה ברעש אדיר את IGTV השלב הבא מעבר לדקה וידאו.

כולם צרחו וצעקו והתלהבו. במיוחד מהפורמט החדש וידאו אנכי – ורטיקל בלעז.

בהחלט הוורטיקל תפס. מסנאפצאט סטורי לסטוריס באינסטגרם שסגר מעל 400 מליון משתמשים יומיים!

הצעד הנוסף במטרה לנצח את יוטיוב במלחמת השליטה הבלתי נגמר ולצמצם את פער המיליארד צפיות המהלך היה מתבקש. אינסטה השקיעו באפליקציה נפרדת בדומה ליוטיוב. איכות הצפייה היא נקייה וחלקה ואפילו ההתחלה של מסך השלג הנוסטלגי מעולם הטלוויזיות של פעם, מראה בהחלט שהם באו לדרוס את השוק. ואפילו לשנות אותו לגמרי ולהחליט שזהו. עוברים לוורטיקל.

 

הנה הסיבה למה זה לא תופס עדין.

דבר ראשון עניין התמריץ, למה יוצר תוכן יפרסם ישנה את שיטת הצילום שלו כדי להתאים לקהל. כלומר לצלם בשתי מצלמות במקביל או לצלם פעמים את אותו סרטון. כי לערוך אנכי מאופקי לרוב מאבדים חלק ניכר מאיכות הצילום וגם מהפריים וכמובן בניגוד ליוטיוב עדין אין חלוקה ברווחים, כי עדין אין פרסומות בIGTV.

דבר שני לשנות סדרי עולם זה לוקח זמן, במיוחד בשיטת הצילום. רוב האנשים התרגלו לערוך אופקית. למרות שרובנו צופים אנכית. עם כל הכבוד להצלחת הסטוריס, להפיק כמה שניות עד דקות יותר קל משעה של תוכן. במיוחד שאין גיפים או אפקטים מיוחדים. זה נורא מזכיר לי את יוטיוב בראשית דרכה. מדבר עם קצת דקלים מפוזרים באופק.

דבר שלישי התעשייה עדין לא מעכלת את זה. והחברה מוקיעה אנשים שמצלמים אנכית ולא אופקית. בינתיים אין רוב לתופעה של צפייה אנכית. לרוב זה הורים או כאלה מנותקים טכנולוגית. זה לא "קול" לצלם אנכית אנחנו עדין לא שם. רק סטורי מתקבל כי החברה רואה בזה משהו סתמי יחסית שנעלם.

דבר רביעי אין קהילה, אז נכון יש השטאגים אבל אין קהילה כמו זו של יוטיוב, כל אחד הוא לעצמו. מפיק לעצמו ודואג רק לעצמו. יש כמה שיתופי פעולה שכבר קרו לפני. אבל אין קהילה מובנית כמו ביוטיוב מטעם יוטיוב. ואולי פייסבוק יואילו בטובם לפתח ולייצור מפגשי קהילה כמו יוטיוב ברחבי העולם. ככה אולי יהיה עתיד לIGTV.

דבר חמישי ואחרון הבעיה שהדור המאמץ שכלכך מכור לסטוריס מכור לסטוריס לא בגלל שזה וורטיקל אלא בגלל שזה קצר. ואולי זו הבעיה המרכזית כי כרגע מי שצורך הרבה תוכן ביוטיוב זה לא רק צעירים אלא בעיקר דור הביניים והמבוגרים.  הצעירים צורכים אבל כבר נוטשים לאינסטגרם ולפייסבוק לסרטונים קצרים. מעטים מצליחים לשמר מעבר לדקה צעירים בערוצים שלהם. צעירים לא צורכים תוכן ארוך אפילו שהוא וורטיקלי.

בינתיים גוגל השיקה אפשרות לפרסם וידאו ורטיקל באפלקיציות המתאימות לכך בפרסומת בזמן זהה לסטוריס עד 15 שניות כאשר עם אפשרות לעשות דילוג אחרי חמש שניות. מה שאין לאף מתחרה של גוגל ובכך מעלה את אפשרות ההמרה מכל פרסום שלה. ובכך מחזירה מלחמה בפייסבוק ואינסטגרם.

לסיכום IGTV בינתיים הולכת להיות כמו יוטיוב בעצם מקום אחסון VOD לכל הסרטונים שהיו בסטורי או שהותאמו במיוחד מפייסבוק או אינסטגרם. כרגע הכל חדש. ואולי זו ההזדמנות שלכם לבלוט. לפני שהשוק יוצף בתוכן ממוחזר. תתחילו להתאמן ולנצל ולעקוב אחרי כאלו שעשו דברים  מיוחדים בוידאו ורטיקל. תחפשו אני אעלה במאמר הבא דברים שנורא אהבתי וכדאי לנסות בסרטונים שלכם.

אם אהבתם אשמח לשיתוף או תגובה. זה החמצן שלי לפרסם דברים.

אם יש לכם שאלות בנושא. בתגובות או שלחו לי במייל Kobi@kumzits.co.il  

או תוסיפי ותשאלו אותי בסנאפצאט כן, אני עדין מאמין באנדרדוג

Snapchat_askkobi

 

Comments

comments

About Admin