Home / בלוג / פוקימון גו המשחק שהופך לרשת חברתית

פוקימון גו המשחק שהופך לרשת חברתית

אז לפני שאתם קוטלים אותי. תנו לי להסביר. אז קצת רקע למי שהיה מנותק לאחרונה.

חברת נינטנדו רצתה לחגוג עשרים שנה למשק האגדי שלה "פוקימון". והחליטו לייצר משחק כחלק מהחגיגות. נינטנדו שספגה הפסדים אחרי שהיא סירבה לפתח משחקים לשוק הסלולר. בזמן שראינו את ההצלחה במשחקים אחרים כמו. קנדי קראש, אנגרי בירדס וכו'.

במהלך של תוך ימים ספורים. הגיעה להיות מקום ראשון בהורדות באפ סטור ובגוגל פליי. כאשר ההשקה הראשונית הייתה אמורה להיות רק מצומצמת למדינות ארה"ב, אנגליה ניוזילנד ואוסטרליה. המשחק הפך להיות תופעה חברתית מדהימה. וכבש את כל העולם בסערה. כאשר שאר השחקנים במדינות מחוץ למדינות הרישמיות. נאלצו להוריד בדרכים אחרות. מה שגרם לשרתים של המשחק לקרוס בלי סוף. ולמרות חווית המשחק המעצבנת. מספר המשתמשים רק הולך וגודל בקצב מסחרר.

תוך שבוע הצליחה להיות יותר חזקה מטוויטר וטינדר בפעילות שהיא מייצרת. ונראה שאם הקצב של הצמיחה שלה ימשיך היא תעקוף את סנאפצאט הענקית.

ועכשיו כולם שואלים איך זה קרה. והאם זה רק תופעה חולפת.

הסיבות להצלחה הסוחפת של המשחק הוא שילוב של כמה תובנות. בכל מוצר טוב. ישנו ערך נוסף מעבר לערכו. והוא מטבע חברתי.    בכל שיחת סלון או סמול טוק אנחנו רוצים לספר על משהו מיוחד.  כדי להראות את היכולת החברתית שלנו לתרום לשיחה.

בעידן הקדמון מי שידע לספר איך צדים. נחשב למנהיג השבט. גם היום מי שמספר איך להכין את הסטיייק הכי טוב או הקוקטייל המושלם.

נהפך להיות הדמות המובילה בתחום החברתי. פעם זה היה רק בשכונה. היום בזכות יוטיוב ופייסבוק כולנו קהילה אחת גדולה.

בחזרה לפוקימון גו. בגלל שיש אפשרות למשחק לראות פקומינים בתוך המציאות הקיימת. דבר שנקרא מציאות רבודה. ואפשרות לתעד את הסיטואציה המוזרה הזאת. נוצר מטבע חברתי שאנשים התחילו לשתף בכמויות וגם ליצור ממים שהם בדיחות שרק מי שבתוך המשחק מבין. וזה גרם לכל מי שלא שמע על המשחק לרצות להצטרף.

 

החלק השני הוא נוסטלגיה. עשרים שנה עברו מאז יצא פוקימון לאוויר העולם. דבר שריכז המון רגש וציפייה. והתחום הזה של עשרים שנה לעשות משהו נוסטלגי כדי להצליח. הם לא הראשונים. אם זה  בקליפים מוזיקלים כאשר מנצלים את הפער של העשרים שנה. שהוא מספר שעובד מצוין בקטע של שימוש בערך נוסטלגי כדי למכור. אם זה פולקסווגן עם הפרסומת שלהם עם סטאר וורס בסופרבול. ויש עוד מלא דוגמאות. ששימוש נכון בנוסטלגיה יכול להביא לתוצאות מדהימות בוויראליות של המוצר.

הדבר השלישי הוא הפקטור שצריך ללכת במשחק. ללכת ממש הרבה. דבר שהורים שבכו שהילדים שלהם כל הזמן יושבים בבית בטלפון ולא יוצאים זה גרם להם לזוז. ומעבר לכך זה גרם לאנשים להתחיל להכיר אנשים אחרים כי מי שמשחק בזה. כמו דייג שרואה דייג מרחוק. ישר מתחיל לדבר לשאול איפה יש פוקימון נדיר באיזור. וזה לא משנה אם יש בטחון או לא. צעיר או מבוגר. בחור או בחורה. כולם חלק מזה. חלק מהקהילה. זה מוריד חסמים קיימים. של לגשת לדבר עם אנשים זרים ברחוב.

 

 

בינתיים אין עוד דרך לתקשר בתוך המשחק אבל כרגע ישנה אפליקציה שכבר מקום שלישי בהורדות (Go Chat) מרוב שהיא נדרשה. וכבר נמסר מהחברה הרישמית של המשחק שהם עובדים על אפשרות להוסיף אפשרות להתכתב עם אנשים ברדיוס חמש קילומטר ממך. מה שהופך אותה רישמית לרשת חברתית. אפשר לתקשר דרכה. אפשר אפשר יהיה לראות אותך. תוכל לראות אנשים אחרים. ואנשים עוד טוענים אם זה בכלל ישאר פה עוד חודש. כמו שכולם הספידו את סנאפצאט. שצחקו על אינסטגרם. שבזו לצוקרברג עם פייסבוק.

אם יש משהו שלמדנו מההצלחה של נינטנדו שלמרות שלא האמינה במובייל. הצליחה בזמן מאוד קצר לייצור שליטה חזקה בתחום המשחקים ובדרך להפוך לרשת חברתית. יש בה המון פוטנציאל עיסקי. הרבה מאוד חברות ועסקים פיזים שלא מנצלים את הכוח של המשחק להביא שחקנים לתוך חניות או מסעדות. 

 

אם אהבתם אשמח לשיתוף או תגובה. זה החמצן שלי לפרסם דברים.

אם יש לכם שאלות בנושא. שלחו לי במייל Kobi@kumzits.co.il

או תוסיפי ותשאלו אותי בסנאפצאט 

Snapchat_askkobi

 

Comments

comments

About Admin