Home / בלוג / איך סנאפצאט משנה שוב את כללי המשחק עם המשקפיים

איך סנאפצאט משנה שוב את כללי המשחק עם המשקפיים

עד היום משקפיים שמש או ראיה היו בעלי שימוש אחד בלבד להגן מהשמש או לראות ברור יותר. ונראה שנסיונות העבר לא הצליחו להיות פופולריים כמו שקיוו להם. אם זה עודף טכנולוגיה או שהיית נראה איתם כמו דוש (גוגל גלאס)  בנוסף לתג מחיר שעוצר את הצרכן הפשוט לקנות. ורק מעטי יכולת ומשוגעים לדבר יקנו. גופרו יצרנית מצלמות האקסטרים רצתה גם לשנות את המשחק וגם לדאוג שיוכלו לקנות אותו במחיר הוגן, והשאר היסטוריה. במיוחד עם ההשקה של הרחפן החדש קארמה. הם ממשיכים לשמור על המסורת של מחיר משתלם ונוחות למשתמש ( תלמדו אפל). נראה שמאז שסטיב ג'וב נפטר. כולם מחפשים להיות האייפון הבא. יש כאלה שמעתיקים ויש כאלה שמנסים לחשוב מחוץ לקופסא. סנאפצאט היא כזו. היא מבינה שיש צורך לחדש בתחום שאף אחד לא חשב לחדש. בדומה לאפל שנכנסה לזירה כאשר כל העולם היה נוקיה. סנאפצאט נכנסת לזירה חדשה. יצרנית משקפיים. היא לא הראשונה שמנסה לגנוב את הנתח מחברות ידועות רייבן, אוקלי, ג'וצי והרשימה ארוכה ונשלטת בעיקר ע"י תעשיית האופנה. תעשייה שמגלגלת מליארדים בשנה. רק על ידי חידוש קולקציה.

אבל השינוי הוא שהמשקפיים של סנאפצאט גם מצלמים ממבט ראשון בקלות ונוחות. והכי חושב עדיין נשארות מגניבות. במיוחד שהסרטון שלהם נראה כמו קמפיין צעיר למשקפיי שמש של המתחרות. הרבה מנסים לחשוב שסנאפצאט מתחרה בגוגל גלאס. להפך הם מנסים לעזור להם. להראות לעולם שמשקפיים עם מצלמה יכול להיות קול. ואומנם אין להם הרבה טכנולגית מעבר לצילום אופקי ורוחבי במקביל שזה שיא החידוש ואולי הסוף למלחמה בין צילום רוחבי ואנכי.  ואני בטוח שגוגל יהיו הראשונים להביא העתק לרעיון של משקפי שמש עם מצלמה. הרבה לפני שפייסבוק יעתיקו בנוהל החדש שלהם.

לסיכום המשקפיים של סנאפצאט הם לא תחליף לגוגל גלאס או מיקרוסופט הולולנס כי אין להם אפשרות למציאות רבודה (AR). אבל הם מגניבות ונראה במחיר של 130 דולר המחיר הממוצע של קמפיין קיקסטארטאר טכנולוגי גנרי משהו. הצעירים אוהבים את זה. וכמו שחזיתי לפני חודשיים את זה שזה יקרה ולכן גם יצאו להנפקה. לכן הם שינו את השם לסנאפ אינק. ( Snap Inc ) כי אם רק עשרה אחוז מהמשתמשים יקנה את המשקפיים מדובר בכמות מטורפת של 15 מליון זוגות משקפיים בשלושה צבעים.  בשביל לייצור מהפכה כזו גם במחיר וגם בייצור המוני. צריך הרבה מזומנים ותשתית. והדרך הכי טובה לגייס כמות ולהתחרות בשאר עולם האופנה. הוא לצאת להנפקה בוול סטריט. וככה לגייס סכום שיתן להם לעשות את הצעד הראשון וגם לכוון לצעד השני של מציאות רבודה שכבר הם הצליחו לכבוש ראשונים עם האפליקציה.  אני צופה הצלחה מרובה למשקפיים ולסנאפ שכל הזמן תעשיית הפרסום מספידה אותה. רק מי שחכם יודע שזה הזמן לתפוס את הרכבת לפני שהיא תברח. אוון שפיגל רוצה לעשות מהפכה בדומה לסטיב ג'ובס להזכירכם גם האייפון הראשון לא היה משהו מיוחד מעבר להיותו טאצ' עם פוטנציאל. וזה מה שסנאפצאט מנסה לעשות גם. לשנות מציאות ולהראות אותה אחרת.

אם אהבתם אשמח לשיתוף או תגובה. זה החמצן שלי לפרסם דברים.

אם יש לכם שאלות בנושא. שלחו לי במייל Kobi@kumzits.co.il

או תוסיפי ותשאלו אותי בסנאפצאט

Snapchat_askkobi

Comments

comments

About Admin